Zarządzenie nr 1/2024 Przewodniczącego Okręgowej Komisji Kwalifikacyjnej Podlaskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa z dnia 10 stycznia 2024 r.
Zarządzenie nr 1/2024
Przewodniczącego Okręgowej Komisji Kwalifikacyjnej
Podlaskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa
z dnia 10 stycznia 2024 r.
w sprawie powołania zespołów egzaminacyjnych przeprowadzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia budowlane
w sesji XLIII - wiosennej 2024 r.
Na podstawie § 6 ust. 2 i 3 „Regulaminu postępowania kwalifikacyjnego w sprawie nadawania uprawnień budowlanych” (załącznik do uchwały nr 17/R/19 Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa z dnia 16 października 2019 r.) oraz ust. 2 „Regulaminu powoływania członków zespołów egzaminacyjnych w sprawach nadawania uprawnień budowlanych” (stanowiącego Załącznik nr 8 do ww. „Regulaminu postępowania kwalifikacyjnego w sprawie nadawania uprawnień budowlanych”).
§1
Powołuję nw. zespoły – w celu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego na egzamin na uprawnienia budowlane, który odbędzie się wiosną 2024 r. podczas XLIII sesji egzaminacyjnej:
I. Zespół Egzaminacyjny Nr 1 dla specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w składzie:
- Krzysztof Falkowski – przewodniczący
dr inż. Budownictwa
- Karol Paweł Mor – członek
mgr inż. Budownictwa
- Wojciech Sadowski – sekretarz
mgr inż. Budownictwa
II. Zespół Egzaminacyjny Nr 2 dla specjalności inżynieryjnej mostowej, w składzie:
- Jerzy Tadeusz Drapa – przewodniczący
mgr inż. budownictwa
- Jerzy Romuald Dąbrowski – członek
mgr inż. budownictwa
- Marek Gwiazdowski – sekretarz
mgr inż. budownictwa
III. Zespół Egzaminacyjny Nr 3 dla specjalności inżynieryjnej drogowej, w składzie:
- Marek Gwiazdowski – przewodniczący
mgr inż. Budownictwa
- Piotr Żabicki – członek
mgr inż. Budownictwa
- Jerzy Tadeusz Drapa – sekretarz
mgr inż. Budownictwa lądowego
IV. Zespół Egzaminacyjny Nr 4 dla specjalności inżynieryjnej kolejowej w zakresie kolejowych obiektów budowlanych, w składzie:
- Marek Gwiazdowski – przewodniczący
mgr inż. budownictwa
- Leonard Kurzyna – członek
inż. budownictwa
- Jerzy Piotr Mietliński – członek
inż. budownictwo lądowe
- Witold Chodkiewicz – sekretarz
mgr inż. budownictwa drogowego
V. Zespół Egzaminacyjny Nr 5 dla specjalności inżynieryjnej kolejowej w zakresie sterowania ruchem kolejowym, w składzie:
- Tomasz Surowiec – przewodniczący
mgr inż. elektrotechniki
- Wojciech Jurczyk – członek
mgr inż. transportu
- Henryk Kowalewski – sekretarz
mgr inż. transportu
VI. Zespół Egzaminacyjny Nr 6 dla specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej, w składzie:
- Krzysztof Falkowski – przewodniczący
dr inż. budownictwa
- Stanisław Ziółkowski – członek
mgr inż. melioracji wodnych
- Marek Gwiazdowski – sekretarz
mgr inż. budownictwa
VII. Zespół Egzaminacyjny Nr 7 dla specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, w składzie:
- Tomasz Surowiec – przewodniczący
mgr inż. elektrotechniki
- Dariusz Mocarski – członek
inż. elektroenergetyki
- Wiktor Ostasiewicz – sekretarz
mgr inż. elektryk
VIII. Zespół Egzaminacyjny Nr 8 dla specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, w składzie:
- Agnieszka Katarzyna Kozłowska – przewodnicząca
mgr inż. inżynierii środowiska
- Mirosław Matusiuk – członek
mgr inż. inżynierii środowiska
- Dariusz Cezary Wawrentowicz – sekretarz
dr inż. inżynierii środowiska
IX. Zespół Egzaminacyjny Nr 9 dla specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, w składzie:
- Tomasz Surowiec – przewodniczący
mgr inż. elektrotechniki
- Marcin Kadłubowski – członek
mgr inż. elektryk
- Wiktor Ostasiewicz – sekretarz
mgr inż. elektryk
§2
Do zadań członków powołanych zespołów egzaminacyjnych należy w szczególności:
- określenie treści wniosku,
- sprawdzenie kompletności wniosku o nadanie uprawnień budowlanych,
- weryfikacja załączników do wniosku o nadanie uprawnień,
- sprawdzenie wykształcenia wnioskodawcy: jaki ma tytuł, do jakich uprawnień ten tytuł go upoważnia, czy w dacie rozpoczęcia dokumentowania praktyki miał ukończony III rok studiów, czy odpis dyplomu został podpisany,
- określenie, czy w okresie studiów wnioskodawca miał możliwość odbywania praktyki,
- weryfikacja prawidłowości wypełnienia oświadczenia o odbyciu praktyki,
- sprawdzenie pierwszej i drugiej strony książki praktyki, w szczególności danych jej posiadacza,
- porównanie daty rejestracji książki praktyki zawodowej z datą pierwszego wpisu,
- sprawdzenie prawidłowości daty zakończenia wpisów w książce praktyki zawodowej,
- sprawdzenie kompletności informacji w zbiorczym zestawieniu,
- określenie funkcji technicznej pełnionej przez praktykanta,
- sprawdzenie charakterystyki obiektu,
- sprawdzenie, czy poprawione daty zostały parafowane,
- sprawdzenie charakterystyki czynności (w książce praktyki – w poszczególnych tygodniach),
- określenie wartości merytorycznej praktyki,
- przeliczenie ilości tygodni udokumentowanej praktyki,
- weryfikacja odbytego okresu praktyki w kontekście wymaganego czasu trwania praktyki,
- porównanie danych ze szczegółowego przebiegu praktyki ze zbiorczym zestawieniem książki praktyki (okresy zbiorcze i ilość godzin),
- określenie samodzielnej funkcji technicznej pełnionej przez osobę nadzorującą praktykę,
- sprawdzenie treści i częstotliwości opinii cząstkowych,
- sprawdzenie opinii końcowych po zakończeniu praktyki lub przy zmianie jednostek, w których odbywano praktykę,
- nadzór nad prawidłowością uzupełniania dokumentów.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | POIIB |
---|---|
Data utworzenia: | 2024-01-16 |
Data publikacji: | 2024-01-16 |
Osoba sporządzająca dokument: | POIIB |
Osoba wprowadzająca dokument: | Paweł Dąbrowski |
Liczba odwiedzin: | 200 |